Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.
Piastów, po Włocławku i Rybniku, jest kolejnym miastem, które dzięki współpracy z Forum Energii stworzyło plan transformacji energetycznej do roku 2040. Długoterminowe strategie oparte na pogłębionej analizie danych i wykorzystujące najnowocześniejsze algorytmy, pozwalają zaplanować niezbędne inwestycje w najbardziej efektywny sposób. Takie podejście jest kluczowe dla mniejszych miast z ograniczonymi budżetami i zasobami kadrowymi.
Przejdź do treści publikacji
Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.
Piastów, po Włocławku i Rybniku, jest kolejnym miastem, które dzięki współpracy z Forum Energii stworzyło plan transformacji energetycznej do roku 2040. Długoterminowe strategie oparte na pogłębionej analizie danych i wykorzystujące najnowocześniejsze algorytmy, pozwalają zaplanować niezbędne inwestycje w najbardziej efektywny sposób. Takie podejście jest kluczowe dla mniejszych miast z ograniczonymi budżetami i zasobami kadrowymi.
Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.
Na drodze do efektywnej transformacji energetycznej, przemyślany plan działań pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych środków, dobre zarządzanie inwestycjami i zmniejszenie marnotrawstwa - zarówno pieniędzy, jak i energii. Niezbędne jest skoordynowanie modernizacji budynków, inwestycji w odnawialne źródła energii oraz pozyskiwanie funduszy publicznych i prywatnych. Dobrze zaplanowana transformacja prowadzi do niższych rachunków za energię, zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia kosztów operacyjnych w dłuższej perspektywie. Oto plan transformacji energetycznej Miasta Rybnik, wypracowany z miastem przez Forum Energii.
Przejdź do treści publikacji
Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.
Na drodze do efektywnej transformacji energetycznej, przemyślany plan działań pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych środków, dobre zarządzanie inwestycjami i zmniejszenie marnotrawstwa - zarówno pieniędzy, jak i energii. Niezbędne jest skoordynowanie modernizacji budynków, inwestycji w odnawialne źródła energii oraz pozyskiwanie funduszy publicznych i prywatnych. Dobrze zaplanowana transformacja prowadzi do niższych rachunków za energię, zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia kosztów operacyjnych w dłuższej perspektywie. Oto plan transformacji energetycznej Miasta Rybnik, wypracowany z miastem przez Forum Energii.
Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.
O transformacji energetycznej w Polsce najczęściej mówi się w kontekście planowania zmian w dużych sektorach: elektroenergetyce, ciepłownictwie czy przemyśle. Powodzenie procesu transformacji zależy jednak nie tylko od dobrych strategii sektorowych – ale także od tego w jakim tempie i z jakim efektem samorządy będą prowadziły lokalne inwestycje w niskoemisyjne źródła ciepła i termomodernizację. Niniejszy raport to plan transformacji dla Włocławka, opracowany przez Forum Energii oraz firmę technologiczną Enercode.
Przejdź do treści publikacji
Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.
O transformacji energetycznej w Polsce najczęściej mówi się w kontekście planowania zmian w dużych sektorach: elektroenergetyce, ciepłownictwie czy przemyśle. Powodzenie procesu transformacji zależy jednak nie tylko od dobrych strategii sektorowych – ale także od tego w jakim tempie i z jakim efektem samorządy będą prowadziły lokalne inwestycje w niskoemisyjne źródła ciepła i termomodernizację. Niniejszy raport to plan transformacji dla Włocławka, opracowany przez Forum Energii oraz firmę technologiczną Enercode.
Szkoła energooszczędna. Scenariusze lekcji
Świadome korzystanie z energii elektrycznej i ciepła nabrało nowego znaczenia po kryzysie energetycznym, z jakim mierzyliśmy się w ostatnich latach. Rekordowo wysokie ceny paliw, które przełożyły się na podwyżki cen prądu i ciepła, wielu osobom uświadomiły, jak znaczące dla budżetów gospodarstw domowych są codzienne nawyki związane z korzystaniem z energii. Dobrych nawyków powinni uczyć się wszyscy: zarówno dorośli, jak i dzieci. Publikacja „Szkoła energooszczędna. Scenariusze lekcji dla klas IV-VIII szkół podstawowych” to przewodnik dla nauczycieli, który wskazuje pomysły na trzy 45-minotwe lekcje, podczas których dzieci i młodzież ze szkół podstawowych poznają zasady odpowiedzialnego korzystania z energii i ciepła.
Przejdź do treści publikacji
Szkoła energooszczędna. Scenariusze lekcji
Świadome korzystanie z energii elektrycznej i ciepła nabrało nowego znaczenia po kryzysie energetycznym, z jakim mierzyliśmy się w ostatnich latach. Rekordowo wysokie ceny paliw, które przełożyły się na podwyżki cen prądu i ciepła, wielu osobom uświadomiły, jak znaczące dla budżetów gospodarstw domowych są codzienne nawyki związane z korzystaniem z energii. Dobrych nawyków powinni uczyć się wszyscy: zarówno dorośli, jak i dzieci. Publikacja „Szkoła energooszczędna. Scenariusze lekcji dla klas IV-VIII szkół podstawowych” to przewodnik dla nauczycieli, który wskazuje pomysły na trzy 45-minotwe lekcje, podczas których dzieci i młodzież ze szkół podstawowych poznają zasady odpowiedzialnego korzystania z energii i ciepła.
Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych
W ostatnich latach skutki pandemii, kryzysu energetycznego czy migracji wywołanych rosyjską agresją na Ukrainę najmocniej odczuły samorządy. To one stanowią pierwszą linię wsparcia dla mieszkanek i mieszkańców, stawiając czoła nowym wyzwaniom. Wśród problemów, których skala stale rośnie są te związane z jakością powietrza, globalnym ociepleniem czy sytuacją społeczno-gospodarczą.
Przejdź do treści publikacji
Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych
W ostatnich latach skutki pandemii, kryzysu energetycznego czy migracji wywołanych rosyjską agresją na Ukrainę najmocniej odczuły samorządy. To one stanowią pierwszą linię wsparcia dla mieszkanek i mieszkańców, stawiając czoła nowym wyzwaniom. Wśród problemów, których skala stale rośnie są te związane z jakością powietrza, globalnym ociepleniem czy sytuacją społeczno-gospodarczą.
Dialog i współpraca – samorządowa recepta na kluczowe wyzwania
Wyzwania, przed którymi stoją miasta i samorządy drastycznie się zmieniły – pandemia COVID-19, rosyjska agresja na Ukrainę, stan wyjątkowy w energetyce, coraz większe wydatki i coraz mniejsze budżety. Działania samorządów są kluczem, aby w dynamicznie zmieniających się okolicznościach reagować w przemyślany i skuteczny sposób. Ale żeby samorządy mogły podejmować działania w trudnym, nieprzewidywalnym czasie powinny mieć do tego stworzone odpowiednie przepisy, programy i wsparcie.
Przejdź do treści publikacji
Dialog i współpraca – samorządowa recepta na kluczowe wyzwania
Wyzwania, przed którymi stoją miasta i samorządy drastycznie się zmieniły – pandemia COVID-19, rosyjska agresja na Ukrainę, stan wyjątkowy w energetyce, coraz większe wydatki i coraz mniejsze budżety. Działania samorządów są kluczem, aby w dynamicznie zmieniających się okolicznościach reagować w przemyślany i skuteczny sposób. Ale żeby samorządy mogły podejmować działania w trudnym, nieprzewidywalnym czasie powinny mieć do tego stworzone odpowiednie przepisy, programy i wsparcie.
LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?
Na froncie walki ze smogiem kluczową rolę odgrywają samorządy. Każde miasto jest inne i boryka się z różnymi trudnościami w dążeniu do poprawy jakości powietrza. Jeden element jest jednak wspólny: wszystkie samorządy potrzebują pieniędzy na realizowanie antysmogowych działań: wymianę i modernizację źródeł ciepła, rozwój zrównoważonego transportu czy działania edukacyjne. Z uwagi na skalę problemu smogu w Polsce, należy wykorzystać wszelkie dostępne możliwości pozyskania finansowania – uwzględniając zarówno środki krajowe, jak i międzynarodowe dotacje i pożyczki, a także współpracę z sektorem prywatnym, która przyspiesza dostęp do pieniędzy oraz zapewnia wsparcie techniczne.
Przejdź do treści publikacji
LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?
Na froncie walki ze smogiem kluczową rolę odgrywają samorządy. Każde miasto jest inne i boryka się z różnymi trudnościami w dążeniu do poprawy jakości powietrza. Jeden element jest jednak wspólny: wszystkie samorządy potrzebują pieniędzy na realizowanie antysmogowych działań: wymianę i modernizację źródeł ciepła, rozwój zrównoważonego transportu czy działania edukacyjne. Z uwagi na skalę problemu smogu w Polsce, należy wykorzystać wszelkie dostępne możliwości pozyskania finansowania – uwzględniając zarówno środki krajowe, jak i międzynarodowe dotacje i pożyczki, a także współpracę z sektorem prywatnym, która przyspiesza dostęp do pieniędzy oraz zapewnia wsparcie techniczne.