Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.

Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.
Piastów, po Włocławku i Rybniku, jest kolejnym miastem, które dzięki współpracy z Forum Energii stworzyło plan transformacji energetycznej do roku 2040. Długoterminowe strategie oparte na pogłębionej analizie danych i wykorzystujące najnowocześniejsze algorytmy, pozwalają zaplanować niezbędne inwestycje w najbardziej efektywny sposób.  Takie podejście jest kluczowe dla mniejszych miast z ograniczonymi budżetami i zasobami kadrowymi.
Przejdź do treści publikacji

Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.

Piastów, po Włocławku i Rybniku, jest kolejnym miastem, które dzięki współpracy z Forum Energii stworzyło plan transformacji energetycznej do roku 2040. Długoterminowe strategie oparte na pogłębionej analizie danych i wykorzystujące najnowocześniejsze algorytmy, pozwalają zaplanować niezbędne inwestycje w najbardziej efektywny sposób.  Takie podejście jest kluczowe dla mniejszych miast z ograniczonymi budżetami i zasobami kadrowymi.
Plan transformacji energetycznej Piastowa do 2040 r.
Przejdź do treści publikacji

Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.

Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.
Na drodze do efektywnej transformacji energetycznej, przemyślany plan działań pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych środków, dobre zarządzanie inwestycjami i zmniejszenie marnotrawstwa - zarówno pieniędzy, jak i energii. Niezbędne jest skoordynowanie modernizacji budynków, inwestycji w odnawialne źródła energii oraz pozyskiwanie funduszy publicznych i prywatnych. Dobrze zaplanowana transformacja prowadzi do niższych rachunków za energię, zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia kosztów operacyjnych w dłuższej perspektywie. Oto plan transformacji energetycznej Miasta Rybnik, wypracowany z miastem przez Forum Energii.
Przejdź do treści publikacji

Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.

Na drodze do efektywnej transformacji energetycznej, przemyślany plan działań pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych środków, dobre zarządzanie inwestycjami i zmniejszenie marnotrawstwa - zarówno pieniędzy, jak i energii. Niezbędne jest skoordynowanie modernizacji budynków, inwestycji w odnawialne źródła energii oraz pozyskiwanie funduszy publicznych i prywatnych. Dobrze zaplanowana transformacja prowadzi do niższych rachunków za energię, zwiększenia efektywności energetycznej i zmniejszenia kosztów operacyjnych w dłuższej perspektywie. Oto plan transformacji energetycznej Miasta Rybnik, wypracowany z miastem przez Forum Energii.
Plan transformacji energetycznej Rybnika do 2040 r.
Przejdź do treści publikacji

Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.

Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.
O transformacji energetycznej w Polsce najczęściej mówi się w kontekście planowania zmian w dużych sektorach: elektroenergetyce, ciepłownictwie czy przemyśle. Powodzenie procesu transformacji zależy jednak nie tylko od dobrych strategii sektorowych – ale także od tego w jakim tempie i z jakim efektem samorządy będą prowadziły lokalne inwestycje w niskoemisyjne źródła ciepła i termomodernizację. Niniejszy raport to plan transformacji dla Włocławka, opracowany przez Forum Energii oraz firmę technologiczną Enercode.
Przejdź do treści publikacji

Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.

O transformacji energetycznej w Polsce najczęściej mówi się w kontekście planowania zmian w dużych sektorach: elektroenergetyce, ciepłownictwie czy przemyśle. Powodzenie procesu transformacji zależy jednak nie tylko od dobrych strategii sektorowych – ale także od tego w jakim tempie i z jakim efektem samorządy będą prowadziły lokalne inwestycje w niskoemisyjne źródła ciepła i termomodernizację. Niniejszy raport to plan transformacji dla Włocławka, opracowany przez Forum Energii oraz firmę technologiczną Enercode.
Plan transformacji energetycznej Włocławka do 2040 r.
Przejdź do treści publikacji

Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych

Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych
W ostatnich latach skutki pandemii, kryzysu energetycznego czy migracji wywołanych rosyjską agresją na Ukrainę najmocniej odczuły samorządy. To one stanowią pierwszą linię wsparcia dla mieszkanek i mieszkańców, stawiając czoła nowym wyzwaniom. Wśród problemów, których skala stale rośnie są te związane z jakością powietrza, globalnym ociepleniem czy sytuacją społeczno-gospodarczą.
Przejdź do treści publikacji

Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych

W ostatnich latach skutki pandemii, kryzysu energetycznego czy migracji wywołanych rosyjską agresją na Ukrainę najmocniej odczuły samorządy. To one stanowią pierwszą linię wsparcia dla mieszkanek i mieszkańców, stawiając czoła nowym wyzwaniom. Wśród problemów, których skala stale rośnie są te związane z jakością powietrza, globalnym ociepleniem czy sytuacją społeczno-gospodarczą.
Rekomendacje samorządów LeadAir dla wzmocnienia ich roli w realizacji programów krajowych
Przejdź do treści publikacji

Miasto z klimatem | Neutralny klimatycznie system ciepłowniczy w Warszawie

Miasto z klimatem | Neutralny klimatycznie system ciepłowniczy w Warszawie
Świat zmienia się na naszych oczach. Dyskusja o ograniczaniu roli węgla czy gazu w gospodarce przyspiesza nie tylko z powodów klimatycznych – ale także geopolitycznych. Nowe okoliczności powinny nas motywować do działania i skoku w przyszłość. Tocząca się w Ukrainie wojna podnosi ceny paliw kopalnych. Ciepłownictwo systemowe jest w coraz trudniejszej sytuacji. Pilnie potrzebujemy liderów zmiany – tych, którzy pokażą, że osiągnięcie neutralności klimatycznej w polskich warunkach jest możliwe i przyniesie korzyści.
Przejdź do treści publikacji

Miasto z klimatem | Neutralny klimatycznie system ciepłowniczy w Warszawie

Świat zmienia się na naszych oczach. Dyskusja o ograniczaniu roli węgla czy gazu w gospodarce przyspiesza nie tylko z powodów klimatycznych – ale także geopolitycznych. Nowe okoliczności powinny nas motywować do działania i skoku w przyszłość. Tocząca się w Ukrainie wojna podnosi ceny paliw kopalnych. Ciepłownictwo systemowe jest w coraz trudniejszej sytuacji. Pilnie potrzebujemy liderów zmiany – tych, którzy pokażą, że osiągnięcie neutralności klimatycznej w polskich warunkach jest możliwe i przyniesie korzyści.
Miasto z klimatem | Neutralny klimatycznie system ciepłowniczy w Warszawie
Przejdź do treści publikacji

LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?

LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?
Na froncie walki ze smogiem kluczową rolę odgrywają samorządy. Każde miasto jest inne i boryka się z różnymi trudnościami w dążeniu do poprawy jakości powietrza. Jeden element jest jednak wspólny: wszystkie samorządy potrzebują pieniędzy na realizowanie antysmogowych działań: wymianę i modernizację źródeł ciepła, rozwój zrównoważonego transportu czy działania edukacyjne. Z uwagi na skalę problemu smogu w Polsce, należy wykorzystać wszelkie dostępne możliwości pozyskania finansowania – uwzględniając zarówno środki krajowe, jak i międzynarodowe dotacje i pożyczki, a także współpracę z sektorem prywatnym, która przyspiesza dostęp do pieniędzy oraz zapewnia wsparcie techniczne.
Przejdź do treści publikacji

LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?

Na froncie walki ze smogiem kluczową rolę odgrywają samorządy. Każde miasto jest inne i boryka się z różnymi trudnościami w dążeniu do poprawy jakości powietrza. Jeden element jest jednak wspólny: wszystkie samorządy potrzebują pieniędzy na realizowanie antysmogowych działań: wymianę i modernizację źródeł ciepła, rozwój zrównoważonego transportu czy działania edukacyjne. Z uwagi na skalę problemu smogu w Polsce, należy wykorzystać wszelkie dostępne możliwości pozyskania finansowania – uwzględniając zarówno środki krajowe, jak i międzynarodowe dotacje i pożyczki, a także współpracę z sektorem prywatnym, która przyspiesza dostęp do pieniędzy oraz zapewnia wsparcie techniczne.
LeadAir Przewodnik dla samorządów | Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?
Przejdź do treści publikacji

Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca | Czyste ciepło do 2030 roku

Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca | Czyste ciepło do 2030 roku
Wyzwanie związane z walką z koronawirusem i nadchodząca wiosna odciągają uwagę opinii publicznej od problemu smogu. Tymczasem on sam nie zniknie i jak bumerang powróci za kilka miesięcy razem z rozpoczęciem sezonu grzewczego. Szczególnie do miast i miasteczek – gdzie podobnie jak w Żywcu ponad 80% energii do ogrzewania pochodzi z węgla. W najnowszym raporcie Forum Energii pt. „Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca. Czyste ciepło do 2030 roku.” wskazujemy jakie kroki należy podjąć, by pozbyć się smogu w perspektywie 2030 roku.
Przejdź do treści publikacji

Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca | Czyste ciepło do 2030 roku

Wyzwanie związane z walką z koronawirusem i nadchodząca wiosna odciągają uwagę opinii publicznej od problemu smogu. Tymczasem on sam nie zniknie i jak bumerang powróci za kilka miesięcy razem z rozpoczęciem sezonu grzewczego. Szczególnie do miast i miasteczek – gdzie podobnie jak w Żywcu ponad 80% energii do ogrzewania pochodzi z węgla. W najnowszym raporcie Forum Energii pt. „Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca. Czyste ciepło do 2030 roku.” wskazujemy jakie kroki należy podjąć, by pozbyć się smogu w perspektywie 2030 roku.
Antysmogowa mapa drogowa dla Żywca | Czyste ciepło do 2030 roku
Przejdź do treści publikacji